فعالیت استارتاپها بر اساس یک ایدهی خلاقانه و جدید آغاز میشود. ایدههای نو بازار نیازمندیها را هدف قرار میدهند و با ارائهی یک محصول یا خدمات جدید و با استفاده از تکنولوژی، خیلی سریع رشد پیدا میکنند؛ ایدهای که احتمالاً مردم از آن استقبال زیادی خواهند کرد. برخی از استارت آپها برای ماهها و یا حتی سالها بر روی یک ایده تمرکز کرده و سعی میکنند به آن جامهی عمل بپوشانند.
اما در دنیای امروز شرط بقای یک کسب و کار نوپا ورود پر قدرت آن به دنیای تجارت الکترونیک و عرضه محصولات و خدمات نوین آن به مشتریان است. یک استارتاپ مانند هر کسب و کار دیگری باید درنظر داشته باشد که باید خدمات نوین خود را به جامعه معرفی کند، از این رو با راه اندازی سایت و اپلیکیشن اختصاصی میتواند مزایا و برتری محصول خود را به نمایش بگذارد، برند خود را بسازد و بتواند در بازار رقابتی از دیگران پیشی بگیرد.
تیم توسعه اودین از ابتدای شکل گیری به دنبال پیادهسازی ایدههای نو در بستر اینترنت است و از کسب و کارهای نوپای اینترنتی حمایت کرده و استارتاپها را در راستای تحقق اهداف خود هدایت میکند.
• پس از ایجاد ایده خود باید چند سوال مهم را از خود بپرسید: هدف از فعالیت شما چیست؟ محصول خود را به چه کسی میخواهید بفروشید؟ اهداف نهایی شما چیست؟ هزینههای استارت آپ خود را چگونه تأمین میکنید؟
• نمونه اولیهای از محصول یا خدمت خود بسازید و از دیگران بازخورد بگیرید و درصورت نیاز ایده خود را اصلاح کنید.
• پس از آنکه نمونه اولیه شما نتایج قابل قبولی را از خود نشان داد شما باید دنبال کسی باشید که همراه با شما به موفق رسیدن کسب و کار تلاش کند و حاضر باشد برای اینکار زمان خود را صرف کند.
• بعد از اینکه هم بنیان گذار یا شریک پیدا کردید شما باید کسب و کار خود را قانونمند و رسمی تر کنید بنابراین شما باید نسبت به ثبت شرکت برای استارتاپ خود اقدام کنید.
• باید درصورت نیاز برای تامین مخارج سرمایه گذار پیدا کنید.
• قبل از شروع فروش محصول یا خدمات باید برندینگ خود را بسازید و تبلیغات انجام دهید؛ یک لوگو ایجاد کنید که به افراد کمک کند تا به راحتی برند شما را شناسایی کنند و بسیار مهم است که از آن لوگو در تمام سیستم عاملها از جمله وبسایت شرکت استفاده کنید. از رسانههای اجتماعی برای تبلیغات استفاده کنید و از آنها به عنوان ابزار تبلیغاتی مثلا ارائه کوپن تخفیف و غیره استفاده کنید. مطمئن باشید که این داراییهای دیجیتال یعنی شبکههای اجتماعی را نیز مانند کسبوکار خود به روز نگه داشتهاید.
• راهاندازی و فروش تنها کار شما در شروع به عنوان یک کارآفرین است. برای رسیدن به سود و ماندگاری بیشتر همیشه باید در حال رشد باشید. این کار به زمان و تلاش نیاز دارد.